Schrijven

Niveau B2

Klacht

Engels

 

 

Product: mail

 

Situatie

Jij bent Chef Inkoop van “In de vergulde krakeling"

Zeestraat 15 3452 BN Rotterdam.

Je hebt een bestelling chocolade paashazen in beschadigde toestand ontvangen van MTC Ltd. Aangezien het bijna Pasen is heb je haast bij een spoedige afhandeling.

Adres ifo@MTC.uk, schrijf t.a.v. dhr Spring

 

 

 

Taak:

Schrijf namens dhr. Peters in de functie van Chef Inkoop een mail naar MTC Ltd. in Londen. Indien nodig mag je iets toevoegen maar niets weglaten. Gebruik de datum van 3 maart 2007.

Denk aan de aanhef en de afsluiting.

 

Het spijt je dhr. Spring te moeten informeren dat de 12 kisten van de zending van 1 maart j.l.

gisteren in beschadigde toestand in Rotterdam aan zijn gekomen.

Toen je de goederen onderzocht bemerkte je dat alle 500 hazen gebroken waren. Je hebt onmiddellijk telefonisch contact opgenomen met de vervoerder (forwarder).

 

Hij heeft gezegd een onderzoek in te stellen naar de oorzaak. Zodra de oorzaak van de schade duidelijk is zal hij jou hierover inlichten.

 

Daar het over een maand Pasen is zal dhr. Spring wel begrijpen dat je zo spoedig mogelijk 500

nieuwe chocolade paashazen nodig hebt.

 

Je vertrouwt erop dat Spring deze hazen uit voorraad kan leveren en dat deze order

zonder enige vertraging geregeld wordt.

 

Je hoopt telefonisch te vernemen wanneer de goederen naar HuIl gestuurd worden.

 

De vervoerder heeft jou meegedeeld dat de "Regent Star" op woensdag 5 maart a.s. om 10 ‘s avonds uit HuIl vertrekt en op donderdag 6 maart om 2 uur ‘s middags aankomt in Rotterdam.

 

Je hoopt dat de partij deze keer in onbeschadigde toestand in Rotterdam aankomt.

 

Je zult contact opnemen zodra de goederen zijn aangekomen.